· Letní dovolená je v plném proudu, spousta cestujících se přemisťuje z místa na místo a proto není divu, že se občas zpozdí nějaký let nebo je dokonce úplně zrušený. Cestující mají v případě, že za vzniklou situaci může dopravce nárok na odškodnění.
· Pokud má letadlo zpoždění v řádech hodin, lze vymáhat od letecké společnosti odškodnění v podobě občerstvení nebo noclehu v hotelu. Za let zpožděný o dvě hodiny můžete žádat občerstvení. Když je zpoždění víc jak pětihodinové, anebo je let přesunut na druhý den, máte nárok na vrácení letenky, nebo noc v hotelu i dopravu k němu.
· Jestli se let v cíli zpozdil minimálně o tři hodiny vinou letecké společnosti, máte nárok na finanční kompenzaci. Podmínkou je, aby měl dopravce sídlo v EU nebo aby Váš let byl z nebo do EU. Pokud dopravce sídlo v EU nemá, musí Vás tam dopravit. Jedině tak máte nárok na finanční odškodnění. U vzdálenosti do 1500 kilometrů vzniká nárok na odškodnění v hodnotě 250eur, u vzdálenosti od 1501 do 3500 kilometrů je to 400 eur, v případě vzdálenosti na 3501 kilometrů je to až 600 eur.
· Pozor na triky, kterými se dopravci brání, aby Vám nemuseli poskytnout žádné odškodnění. Taktika mrtvého brouka, na nic neodpovídají a mlčí. Od čerta k ďáblu, Vaši stížnost si mezi sebou předává nemalá část zaměstnanců tak aby to nikam nevedlo. Odškodnění svačinou nebo poukazem na občerstvení, aby Vám jak se lidově říká, zacpali hubu. Perfektně se ohánějí paragrafy, až Vás s nimi úplně umlčí. Velkorysé odškodnění, když si dopravce stojí za svým, že nemáte nárok na jakoukoli finanční odezvu, ale přesto Vám vnutí alespoň nějaký poukaz na jejich služby.
· Finanční odškodnění je zbytečné požadovat,jestliže let přistál v cíli s méně než tří hodinovým zpožděním, vlivem špatného počasí, živelné pohromy, stávky letištního personálu nebo letového provozu.