Dříve se neřešilo, od jakého výrobce nebo konkrétního řetězce dané zboží vlastně je. Prostě a jednoduše se přišlo do obchodu, nakoupilo se to, co se v domácnosti potřebovalo, zaplatilo se a šlo. V dnešní době už je tomu ale úplně jinak. Lidé až v přehnaném množství řeší, od jakého řetězce nebo výrobce daný produkt je a pokud zrovna není od toho, od koho chtějí, raději jej ani nezakoupí, protože prostě to dané zboží od někoho jiného nechtějí. Tady můžeme vidět, kam až dospěla lidská společnost.
Ve srovnání s Němci nebo Rakušany ale Češi nakupují rozhodně méně zboží, které je pod vlastní značkou obchodníků.
Podle procentuální analýzy v Německu podíl dosáhl okolo 35% a v Rakousku okolo 30%. Dokonce i na takovém Slovensku nebo v Maďarsku je zboží pod značkou řetězců úspěšnější.
Nákupy zboží pod privátní značkou narůstají a lidem je vlastně úplně jedno, že zboží je mnohdy dražší než to, které označené touto privátní značkou není.
Nemusí se jednat pouze o potraviny, ale také i drogerii. Taková drogerie dm má okolo 33% tržeb právě z privátních značek.
Dokonce i supermarkety už začaly rozšiřovat sortiment výrobků vlastní výroby. Například takový Kaufland nebo Lidl. V Lidlu dokonce tvoří privátní značky více než 85% celkové nabídky.
Privátní značky si prostě budují důvěru a dostávají se do podvědomí všech zákazníků.
Pokud ale porovnáme Českou republiku se západními zeměmi, můžeme si povšimnout toho, že u nás je mnohem vyšší procento prodaného zboží v akcích a slevách. Dokonce takové ceny značkového zboží se díky slevám blíží těm cenám zboží pod privátní značkou. Prodeje jsou tedy ve výsledku nižší než třeba v již zmiňované západní Evropě.
Ptáte se, jaké je u nás nejprodávanější zboží pod privátní značkou? Jedná se o zboží jako je smetana či kuchyňské oleje. Mezi ty, které se prodávají nejméně také pod privátní značkou, můžeme zařadit například hořké bylinné likéry nebo některá piva.
A jak to máte vy? Také nejraději nakupujete pod privátní značkou?