Pro toho, kdo chce podnikat úspěšně, je nezbytné, aby oslovil co nejširší okruh veřejnosti. Jenom tak má jistotu nebo aspoň naději, že se mezi těmi oslovenými najde někdo, kdo se skutečně odhodlá tu utratit nějaké peníze, o které jde, které se musí podnikáním získat. Ovšem pokud někdo podniká na internetu, pochopitelně sám veřejnost neosloví. Ne že by nechtěl, ale není to logicky možné. Stoupnout si dejme tomu před dům na ulici a rozdávat lidem letáčky s odkazem na svůj web není dokonalé, protože ti oslovení by to zřejmě nedotáhli až k návštěvě webu a zapomněli by na to, a ke vzdálenější internetové veřejnosti už by se zvěst o takové konkrétní nabídce vůbec nedonesla.
Na internetu pomohou s propagací jedině reklamy, které jsou zveřejněny tamtéž. A vlastně ani to, že se na síti nějaká reklama objeví, ještě neznamená, že také zafunguje, že pomůže sehnat zákazníky. Protože i leckterá reklama se na internetu netěší návštěvnosti, i ta může často zapadnout podobně jako jí propagovaný web samotný. A proto se musí z nabízejících se možností reklamy vybrat ta nejdokonalejší, ta, jež zabere. A tou je především reklama PPC.
Pokud dosud nevíte, jak PPC reklamy vypadají, musíte v první řadě vědět, že jsou to ty, na které narazíte při hledání čehokoliv nejspíše. Jsou publikovány tam, kde jsou nejsnáze k objevení, a jako by přímo sváděly k tomu, aby na ně člověk kliknul. Což je také jejich hlavním úkolem. Protože toho je třeba, aby si veřejnost toho propagovaného všimla, a je to zároveň nutné pro toho, kdo onu reklamu nabízí.
Protože jak si popsat PPC kampaň – co to je a jak to v ní chodí? Je to propagace, u které platí ten propagovaný jenom za počet lidí, které taková reklama přiláká a přiměje, aby se o to inzerované zajímali. Takže je taková reklama přesně taková, aby o ni byl zájem co nejvyšší, aby nebyla zbytečná. A to je přece při propagování čehokoliv to nejdůležitější.